برگزاری کرسی آزاد اندیشی با عنوان مشکلات خانوادگی طلاب

کرسی آزاد اندیشی با عنوان مشکلات خانوادگی طلاب توسط استاد محترم جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای آقاجری  در مورخ 96/8/23 در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با حضور اساتید ،کادر ،طلاب سطح 2 وطلاب سطح 3 برگزار گردید .خلاصه ای از مهم ترین مطالب بیان شده بدین شرح است:

ولایت اهل بیت (علیهم السلام) باید در خانه حاکم باشد و پدر و مادر خودشان باید اهل رعایت باشند تا بتوانند بر مشکلات خانوادگی غلبه کنند .

آسیب هایی که در محیط خانواده مشکل آفرین است عبارتند از : آسیب اول نپذیرفتن مدیریت مرد در خانواده است .نمونه و الگوی بارز حضرت زهرا (سلام الله علیها ) به امام علی (علیه السلام) می فرمودند :البیت بیتک و…. افعل ما تشاء یعنی پذیرفتن مدیریت مرد است اگر تو اجازه بدهی من حرفی ندارم خانه خانه ی توست حضرت زهرا (سلام الله علیها) در آن حالت و وضعیت این را پذیرفته بود که مرد همه کاره است.

آسیب دوم :ناسپاسی و حس تقدیر نداشتن در زندگی است.

آسیب سوم:تنوع طلب بودن مرد و زن ( خداوند از زن و مردهای تنوع طلب  خوشش نمی آید در اینجا منظور این است که زن شوهر دارد ولی نگاهش به مرد دیگری است و بالعکس) خیلی جلوه بد و تاثیر منفی در زندگی خانوادگی می گذارد زن نباید شوهر خود را با مردان دیگر مقایسه کند .

آسیب چهارم : ناسازگاری در خانه (امام علی (علیه السلام) می فرمایند:بدترین زنان شما زنانی است که سازگاری ندارد.

ودر آخر قانع بودن در زندگی،برنامه ریزی کردن،صرفه جویی و امانت دار بودن در زندگی خانوادگی توصیه می شود.

التماس دعای عاقبت به خیری و توفیقات روز افزون در زندگی خانوادگی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.