کرسی آزاد اندیشی :نقش توسل و دعا در رفع بیماری ها،فتنه ها و...

کرسی آزاد اندیشی:نقش توسل و دعا  در رفع بیماری ها،فتنه ها و… در مورخ 99/2/20  توسط استاد محترم جناب آقای آقاجری برای طلاب سطح دو و سطح سه به صورت مجازی برگزار گردید.

خلاصه ای از مطالب ارائه شده :

در مورد بلا و ناتوانی بشر در مواجهه با بلایا به چند نکته باید توجه کرد برخی بلاها توسط خود شخص و گاهی توسط افراد دیگر به وجود می آید. از نظر عقلی می توان توجیه کرد که خداوند متعال هیچ صفت زشتی ندارد و خداوند حکیم است و به جز خیر هیچ شری برای بندگان نمی خواهد اما برخی بلاها که برای بشر ناخوشایند است و از خدا سوال می شود که چرا این بلاها نازل می شود مقتضای رحمت الهی گسترده است و نباید در حوادثی مثل کرونا بگیم چرا امام رضا (ع) کاری نکرد قرآن می فرماید:کارهای خدا قانون داردوهمه ی کارها بر اساس قانون است .حرفهایی که این مدت در سایت ها و فضای مجازی وجود دارد این است که چرا این ویرووس در قم و مشهد است چرا امام رضا (ع) یا حضرت معصومه (س) کاری نمی کنند ؟ خداوند در چند جای قرآن می فرماید:لن تجد لسنت الله تبدیلا.همه طلاب با نظرات استاد ارائه کننده بحث موافق بودند . در واقع دعا نوعی معامله است و باید بدانیم و یقین داشته باشیم که به اجابت می رسدو این راهکار خوبی برای دفع بلا و اجابت دعاست . بشر معمولا در خیلی از ارزش های والای انسانی فراموشی داردوقتی یک بلا می آید غرور انسانی رنگ می بازد انسان به خودش می آید ووجدان خفته اش بیدار می شود. این بلاها خیر های ذاتی دارند انسان در خیلی از مسائل غفلت دارد اگر طالب دنیای بدون بلا باشیم قطعا خیر برتری نصیب ما نمی شود.

در نهایت استاد نتایج نهایی را این گونه بیان نمودند:

در دعا کردن خیلی باید سماجت داشته باشیم و اجابت دعا تابع شرایطی است.

-برخی حوادث برگرفته از نا آگاهی بشر است و از غفلت انسان ناشی می شود.

-این بلاها خیر ذاتی در آینده در پیش دارد که گاهی انسان از آن غافل است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.