آرشیو برای: "آبان 1396"

شهادت امام رضا(ع)

«حرم امام رضا(ع)» باید بیش از هر چیز، ما را یاد چه چیزی بیندازد؟ امام رضا(ع) در بین همۀ ائمۀ هدی، صریح‌ترین پیام‌های ولایی را به مردم منتقل کردند و دعوت به امر ولایت را در زمان خلیفۀ مقتدر عباسی؛ هارون الرشید هم انجام می‌دادند. شجاعت و صراحت امام رضا(ع)… بیشتر »

رحلت پیامبر اکرم(ص)

ظاهراً اعتراف و اعتقاد به نبوت یک پیامبر سخت‌تر از اعتقاد به خدا و توحید است. بنابر فرمودۀ قرآن، کفار و مشرکین نوعاً با خودِ پیامبران مخالفت داشتند نه با محتوای پیام آن‌ها. علت مخالفت با پیامبران همان خمیرمایۀ ولایت ستیزی‌هاست که در تمام طول تاریخ بوده… بیشتر »

شهادت امام حسن مجتبی(ع)

مصیبت تشییع جنازۀ غریبانۀ امام حسن(ع) موج دوم سقوط مردم مدینه بود. موج اول، پاسخ ندادن به ناله‌های حضرت زهرا(س) و تنها گذاشتن امیرالمومنین(ع) بود و موج سوم هم، تنها گذاشتن امام حسین(ع) بود. نتیجۀ اینهمه نامردی و نامردمیِ مردم مدینه، واقعۀ حره شد، که… بیشتر »

بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت کتابخوانی

نیم‌ساعت‌ها! کتابخوانى را باید جزو عادات خودمان قرار دهیم. به فرزندانمان هم از کودکى عادت بدهیم کتاب بخوانند؛ مثلاً وقتى مى‌خواهند بخوابند، کتاب بخوانند. یا وقتى ایام فراغتى هست، روز جمعه‌اى هست که تفریح مى‌کنند، حتماً بخشى از آن روز را به کتاب خواندن… بیشتر »

علامه طباطبایی (ره) و اهمیت مطالعه

علامه سیدمحمد حسین طباطبایی(ره) علامه طباطبایی، درباره اهتمام خویش به مسئله مطالعه و تحقیق می گوید: در اوایل تحصیل که به صرف و نحو اشتغال داشتم، علاقه زیادی به ادامه تحصیل نداشتم. ازاین رو، هر چه می خواندم، نمی فهمیدم و چهار سال به همین نحو گذرانیدم. پس… بیشتر »

احادیث به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب

امام صادق (ع)فرمودند: ای مفضل در نعمتهایی که خداوند به انسان ارزانی داشته است بیندیش …از جمله این نعمتها نویسندگی است که اخبار گذشتگان را به باز ماندگان و از بازماندگان به آیندگان می رساند .به سبب آن است که دانشها و آداب و جزآنها در کتابها جاویدان… بیشتر »

اربعین

امام صادق(علیه‌السلام): کسی که پیاده به زیارت قبر #امام_حسین (علیه‌السلام) رود خدا به ازای هر گام و قدمی که برداشت و گذاشت پاداش آزاد کردن عبدی از فرزندان اسماعیل را می‌دهد. اربعین حسینی را بر همه مسلمانان جهان تسلیت عرض می کنیم بیشتر »

شهادت حضرت رقیه(س)

سخت است وقتی روضه وصف دختری باشد حالا تصور کن به دستش هم، سری باشد حالا تصور کن که آن سر، ماهِ خون رنگی در هاله‌ای از گیسویی خاکستری باشد دختر دلش پر می‌کشد، بابا که می‌آید، موهای شانه کرده‌اش در معجری باشد ای کاش می‌شد بر تنش پیراهنی زیبا … یا… بیشتر »